Responsabilitatea sociala a intreprinderii (CSR)

În calitate de operator de Travel Retail, care deservește zilnic mii de pasageri, trebuie să ne adaptăm modul în care facem afaceri, pentru a construi o industrie mai durabilă.

Strategia noastră de CSR se numește PEPS (Planet.Ethics.People.Social) și este aliniată la mizele globale cu care se confruntă industria travel retail, aflându-se în centrul strategiei noastre de business și la baza procesului decizional. PEPS este gândit în jurul a 4 piloni, susținuți de 12 angajamente concrete, toate raportându-se la Obiectivele de dezvoltare durabilă ale ONU.

În 2021, ne-am setat un plan ambițios pentru a ne îmbunătăți mai rapid impactul asupra mediului și pentru a crește impactul pozitiv asupra comunităților pe care le deservim. Am stabilit obiective clare pentru a măsura progresul înregistrat în îndeplinirea angajamentelor noastre. Acestea sunt pe deplin aliniate cu nevoile și așteptările tuturor părților implicate și sunt monitorizate și comunicate anual în raportarea extra-financiară a Grupului Lagardère. Printre acestea se numără angajamentul de a contribui la neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon de la sfârșitul anului 2023 (domeniile 1 și 2) și ne propunem să atingem emisii nete zero pentru toate cele 3 domenii înainte de 2050.

Aflați mai multe informații despre strategia noastră de CSR aici.

Planeta

Reducem impactul asupra mediului al operatiunilor noastre, cooperand ori de cate ori este posibil cu proprietarii, marcile si furnizorii pentru a atinge obiective ambitioase ale industriei.

CSR

Pentru a reduce amprenta asupra mediului si pentru a creste durabilitatea operatiunilor noastre, ne angajam sa:

  • Reducem emisiile de carbon contribuind la obiectivele ambitioase ale industriei
  • Reducem deseurile
  • Promovam ambalajele responsabile pentru articolele de unica folosinta

Obiectivele noastre pentru 2025:

  • 100% dintre tari au sisteme de masurare a deseurilor si initiative de reducere a deseurilor
  • 100% dintre tari au trecut la folosirea ambalajelor responsabile pentru articolele de unica folosinta

Obiective pentru spațiile care vând sticle de apă:

  • Toate magazinele au o alternativă la sticla de apă din plastic de unică folosință, până la sfârșitul lui 2024
  •  Accelerăm trecerea de la sticla de apă din plastic de unică folosință la cea 100% RPET, cel puțin 3/4 sunt 100% RPET, până la sfârșitul lui 2025

Etica

Promovam practici de afaceri etice si sprijinim marcile si partenerii care contribuie la o oferta responsabila.

Pentru a demonstra cele mai inalte standarde etice, ne angajam sa:

  • Dezvoltam aprovizionarea cu produse alimentare si produse locale
  • Promovam produsele si ingredientele responsabile
  • Cultivam comportamentul etic

Obiectivele noastre pentru 2025:

  • 100% dintre furnizori au semnat documentul furnizorilor responsabili
  • 100% din personalul nou si personalul cu risc primesc formare anti-mita
  • 100% din ouale achizitionate pentru restaurantele noastre sunt de la pasari crescute la sol (la sfarsitul anului 2022, 40% din ouale achizitionate provin de la pasari crescute la sol)

Angajamentele Franței privind articolele sub mărcile proprii, produse responsabil, pentru 2024:

  • 50% din oferta de catering constă din produse locale, organice, sustenabile sau etichetate ca proveniență
  • 80% din produsele vândute sunt franceze

Oamenii

Oferim oamenilor nostri un mediu de lucru incluziv si stimulant, in care toata lumea poate prospera.

Food waste RO

Punem oamenii in centrul strategiei noastre si dorim sa fim recunoscuti drept cel mai atractiv angajator din industria travel retail. Ne angajam sa:

  • Asiguram securitatea si bunastarea la locul de munca
  • Promovarea angajamentului salariatiilor
  • Promovam diversitatea si egalitatea de sanse

Obiectivele noastre pentru 2025:

  • 100% dintre țări desfășoară sondaje de implicare a angajaților și implementează inițiativele angajaților
  • Echilibrul de gen 50-50 în cadrul echipelor executive de top
  • 100% dintre manageri primesc cursuri de conștientizare privind diversitatea și incluziunea

Social

Ne valorificam capacitatile globale pentru a servi cel mai bine comunitatile locale, oriunde ne desfasuram activitatea.

CSR

Ne angajam sa:

  • Sprijinim comunitatile locale
  • Incurajam si facilitam voluntariatul
  • Folosim reteaua noastra pentru a face donatii

Obiective pentru 2025:

  • 100% dintre țări au dezvoltat inițiative pentru a sprijini comunitățile locale
  • 100% dintre țări au dezvoltat un program de voluntariat implicând angajați
  • 0,5% din câștiguri, înainte de dobânzi și impozite, (EBIT) sunt donate

Download(s)

CSR Report from the Lagardère Group

Brosura corporate: strategia PEPS - 2023